Tisdagar

Sommaren kommer och småland kallar.

Efter att ha avverkat en siestafestival, gjort världshistoriens drygaste intervju (http://www.youtube.com/watch?v=HOJ7JCW2sHQ&feature=related), åkt till Oskarshamn på klassresa, tentat osv osv osv osv - beger jag mig hemåt skogstrakterna. Föga underhållande går förmiddarna förbi med filmtittande, plugg och lite jobb men den stora dagen kommer då det åter är dags för TISDAGSFOTBOLL!

Iklädd den legendariska TT-tröjan från Bongo Bars "Thirsty Thursday"-kampanj åker man till jönköping och sparkar lite boll. Fantastiskt.

På perrongen letar man efter någon söt flicka att ful-flörta med de 30 minuterna tåget tar men istället hamnar man bredvid en äldre man som outtröttligt berättar om sitt nya försäljarjobb - där man får pengar även om man inte säljer någonting! Det verkar som om ett företag tillverkar damsugarrobotar som ser ut som R2D2 och drivs med H2O. Mannen är överlycklig. Jag är för full för att klaga. Underbart.

När jag lämnar Nässjö pratar jag med Filip i telefon - jag saknar ju hans stämma efter en hel vecka i Småland. Sedan far jag genom mörkret på min cresent. Väl hemma dras jag till den kalla skumma sjön strax bortom hästarnas och grannarnas hagar. På stranden hittar jag en kanot. I denna ror jag ut till mitten av sjön där jag njuter av Broder Daniel. Helt plötsligt känns småland inte så ensamt. Jag ringer ännu en kompis och tömmer mitt hjärta. Allt är bra. När jag når land är det inte tisdag längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0