En helg på Skånesemester

Så tar man krösatågens sovjetvagn till alvesta och rullar ner till skåne precis när man börjar känna sig hemma i småland igen. Ingen sorg för jönköping när man sitter och dricker vin på en solig balkong med goda vänner, värmer sig med gott sällskap och filtar tills man åker hem och möts av grillad korv och ännu mer vänner.

På fredagen packar vi in oss i en bil och åker ut på österlen där vi badar i ett iskallt hav och äter god middag.
Soliga promenader.

Efter att återinträtt till lund följer jag med A till nova där hon ska hämta ut sin mobil. Detta något motvilligt då jag inte har råd att spendera pengar på saker jag absolut inte behöver - hur roligt det än kan vara. Självklart uppfylls mina värsta farhågor när de har rea på både H&M och Carlings där både jeans och skinnjacka inhandlas.

Söndagen spenderar jag på hemfärden. Bokstavligt talat. Den goda idén att åka med en bil till jönköping och tåga till Nässjö visar sig vara mer tidskrävande än väntat och restiden slutar på 6 h ganska exakt, från stad till stad.

Men saker får ta sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0