Arvika

Åkte till Arvikafestivalen och jobbade med Louise.

Det hela kändes i förväg lite som en bajsmacka, att jobba konstant i 5 dagar utan att få dricka öl och hänga på festivalcampingen och första dagen gav inte mycket hopp, förutom de trevliga människorna och riktigt soft häng. Men onsdagen förflöt så fort att jag knappt minns den och tors-lördag blev ett enda virrvarr av lycka, svett, sol, regn, musik och nattamat.

Scenen vi ansvarade för låg på lilla campingen och vi assisterade Tyck Till-tältet från P&L. Folk kom och gjorde egna pins med div. politiska och privata budskap, drack öl i de uppblåsbara fåtöljerna och tittade på poesi, stand-up och feta band.

På hemvägen fick jag skjuts av Josefin från Skövdetrakten och konduktören på tåget hade inte tid att ta betalt av mig så jag sparade 50 kr på sträckan skövde-sandhem.

Totalt gick 6 dagars festivalande på hisnande 450 kronor.

Jag fick se Never Trust a Klingon med SPOCK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0