Början av 2010

Sittande på middag med mina gamla jönköpingspolare frågar johanna vad jag har för planer för kvällen.
Svaret är sorgligt som det är sant, men jag hade ingen annan ambition än att hitta en flicka att kyssa innan tolvslaget.

Lyckades jag?

Jovisst. En puss blev det alltid.

Nu sitter man ändå här igen och tror att man missar världens hålligång inne i stan. Om jag nu är så inihelvetes sugen på sällskap hade jag ju lika gärna kunnat undvika att göra slut med min flickvän; det är ju knappast så att någon man hittar på krogen på något sätt skulle kunna vara roligare eller bättre än henne under den kvällen man hänger. Speciellt då jag gör det till en självuppfyllande profetia genom att bara prata med tjejer som jag inte är intresserad av eller uppenbart inte är intresserade av mig, eller som verkar intresserade men som sedan visar sig vara gamla flickvänner till mina polare. Fan. Jag hoppas våren kommer med lite bättre känslor.

Borde man börja jobba på fritiden istället för att engagera sig idéellt i olika studentföreningar? Skulle jag bli lyckligare och mer självsäker med mer pengar?

Nu ska jag smaka på min fula rom o cola jag blandade i ensamheten, med en hello-kittyglass istället för is. Det är trots allt lördag kväll.

Kommentarer
Postat av: Anna

Simon!



Jag tänker vara stenhård ;) och endast säg: Skärp dig!! En sån som du får inte gå ner sig för en sak som denna! För fattiga är vi allihopa....



Sen hatar jag mig för att jag nu är den som säger det: men sluta leta :P Haha! Till våren ska vi ha sjukligt kul och sedan sticker vi på äventyr i Equador!

2010-01-08 @ 16:47:07
URL: http://stenvalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0