Review article

Efter att ha läst igenom 5 kapitel i kursboken, kollat upp källhänvisningar och läst ytterligare 16 artiklar i ämnet börjar det forma sig en klump av insikt. Ögonen orkar dock inte med dataskärmen varför jag känner att jag borde skriva ut tre artiklar till innan jag kan börja skriva på mitt arbete. Det är löjligt roligt när man väl kommer igång faktiskt. Det är nog inte helt fel att vara vetenskapsman trots allt.

En halvtimme blir jag stående och velar i lägenheten. Tittar på min dösnygga men än så länge oanvända kyokushin-gi och funderar på att hälsa på klubben. Men det är fan omöjligt att orka träna till klockan halv tio. Det är inte okej.

Jag var ändå och tränade hos dem fem gånger i början av terminen, 200 kr i årsavgift blir 20 kr per timme. Vilket jag ändå kan betala. Ikväll blir det instället att utnyttja sitt gymkort på gerdahallen och gå på ett 90 minuters styrkepass. Det är så jäkla mycket folk där också, så man träffar nästan alltid någon man känner.

Sedan blir det mat på rydbergs innan jag går hem och drömmer om apoptotiska fibroblastomceller med oaktiverat ATM och hyperradiosensitivitet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0