Karnevel kan inte vara fel

Helgen börjar någon gång förra veckan.

Hon sover över efter Damernas Detektivbyrå och går tidigt till föreläsning.

På måndagskvällen dricker vi en öl samt käkar hamburgare och chokladtårta på stämrepet med basen.

På tisdagskvällen beger vi oss efter snöbollskrig och körövning till kalmar där vi sitter lite för länge.

På onsdagsförmiddagen åker vi till helsingborg och tittar på sjukhusfysikernas arbetsuppgifter vid ett mindre sjukhus. Sover gör vi först klockan 0400 efter att ha lagat linsgryta, druckit öl och städat i puben.

Tordagen blir ännu senare med klubbesök på ÖG med tillhörande efterfest på korridoren.

Fredagen försvinner i ett töcken av Hälsningsgille, stålmannenkostym och Världens bästa liveband Babian i Malmö. Vännerna lämnar jag på bussen innan jag letar rätt på Henrik för efterfest. Klockan 0500 släpper taxin av mig vid mejeriet varifrån jag kan springa till Ulrikedal.

Lördagen börjar med hamburgerfrukost på Viggos. Kvällen betyder körfest med fantastiskt sällskap, hoppfulla kramar, stämsång och glittrande ögon. Men 6 fria snapsar betyder också att jag får lämna allt som kunde varit och hjälpa en något överförfriskad polare hem. Klockan tre ringer jag Henrik igen och vi hamnar på Adelgatan 4 där vi diskuterar kulsprutor och hematorax till soluppgången. Jag vaknar på en soffa efter tre timmars sömn och spenderar de kommande 5 timmarna i karnevalskön.

Det var allt som hände.

Jag vill ha svar på mina sms...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0