En vardagsodyssé

Försöker slita mig igenom Ulysses under mina egna irrfärder i småland men har svårt att finna stadig grund då jag inte är särskilt bevandrad i Odysséen. Uppenbarligen ska det väl bli bättre så småningom.

I väntan på en vändning i vardagen pendlar jag flitigt till staden. Idag träffade jag många kära gamla vänner och fyllde på energireserverna. Dels är sådant sällskap guld värt, men även en mongolisk buffé med tillhörande friterad banan intogs. Dyrt men mättande.

I övrigt så springer jag en del men blev biten av en broms på läppen och stucken av ett bi på benet. Man tappar lite lust med sådana motgångar. Som om själva naturen var emot en och ville att man skulle vara fet och lat.

Men sommaren är snart slut och återfärden till Skåne hägrar. Då blir det gym och Gerdagympa. En del karate också. Innan dess ska vi bara försöka avverka Göteborg, Tranås och en Malmöfestival.

Don't say I look sad boy, I'm just playing my blue sweet trumpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0