Söndagslycka

Så när lördagen går över till söndag snurrar vi runt på balens dansgolv och bara njuter av livet. I ett vimmel av punchångor och vänner försvinner helgens timmar en efter en, tills bara jag och Maria står kvar och dansar en sista vända till allt för gamla klassiker. Sentimentala och övertrötta ventilerar vi våra tankar på busshållplatsen innan jag slutligen beger mig ensam hem. En del av mig är ledsen och arg över att ha låtit så många tillfällen fly undan, samtidigt som andra delar fyller magen med en varm känsla av att ha haft riktigt roligt med sina vänner.

Dagen efter jagar jag upp mig ohemult tidigt för att köpa fika till spexet och repa till klockan fem, då det är dags att rulla av sig på dojon och sätta några riktigt fina strypningar.

Jag har lovat att träffa någon. Men jag vill nästan helst sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0