Har du älskat allt du pallar varje dag?

Stefan Sundström får stilla mitt sinne ett par timmar innan terminens första munta. Denna gång är det "Joniserande strålnings produktion och växelverkan" som ska avverkas. Så utrustad med tvärsnitt från Klein-Nishina, stopping-power formler från Bethe-Bloch och letargibegrepp för neutronattenuering traskar jag någon gång efter lunch upp mot universitetssjukhuset och tittar mina föreläsare i ögonen.

Helgen bjuder i övrigt förhoppningsvis på storartade bravader; med tentafest och nationens stora bal, Filbyterium Lundese, kan det inte riktigt gå fel. Jag minns allt för väl hur jag kom hit för två år sedan och väntade på bussen i Dalby för att hänga på just denna bal. Med frack i fodralet, recept till middagen i min väska och notpärm under armen. Det var fabulöst. Första körsittningen jag var på. Festen slutar i en taxi klockan 5 på morgonen med en tjej som dansade barfota i balklänning.

Det planerade ordenskapitlet med basarna blir inte riktigt av då vi inte fått våra ordensmedaljer levererade, men likt förbannat lär det bli legendariskt!

Som om inte allt vore nog har spexet dragit igång igen. Detta termin fick jag ingen festroll som Stålmannen, vilket måste vara den ultimata figuren att spela i ett spex. Istället blir det två olika figurer och tillhörande stress då där ska bytas mellan kostymer. Men gud vad roligt vi kommer ha.

Åter till differentiella spridningstvärsnitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0