Sista veckan

Vad finns att säga annat än hur trött man är på plugget nu, Boltzmanns transportekvation är inte rolig alls. Trots att man approximerar paraboliska band...

Vad som lyfter stämningen är det stundande Siesta och ärtfesten, följt av en helt ledig vecka i soliga skåne som avslutas med en fysikerutflykt till Hamburg. Det blir lite farligt lätt att gå händelserna i förväg... Muntorna är ju på torsdag...

Å andra sidan har jag fina resultat på alla laborationer och inlämningar och 50 % är en barnlek i partikelfysiken och halvledardelarna. Frågan är bara om jag skulle orka satsa på de övre 5 % av betygsskalan. Men det gör man väl inte. Ingen idé att memorera formler nu.



För att åter igen tänka på annat fick jag 4 kyu i Karate igår, bara tre bruna bälten kvar innan första Dan. Så nu får man börja spara till en Japanresa någon gång de kommande åren.  Eller så väntar jag till nästa gång Soke Sensei kommer till Sverige, det var ju trevligt. Lidingö. Stockholm var inte så farligt som jag mindes det. Var väldigt smidigt att ta sig fram och inga stora missöden inträffade. Mycket trevligt.


Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0