Uppgiven men uppladdad

Läser i sydsvenskan att en spykenelev mordhotat sin skola och drabbas av en fnitterattack. Smått uppgiven konstaterar jag att ingen kärnfysik i världen kan rå på sådan dumhet och min plan att plugga hela förmiddagen förfaller plötsligt omåttligt töntig. Så jag läser vidare. Där är också narkosläkaren med sin mordanklagelse. Då jag tidigare inte var så insatt i fallet blev det mig en överraskning att det faktiskt var föräldrarna som begärt en rättsmedicinsk undersökning, varpå rättsläkaren mordanklagat sin medicine kollega. Så drar allt igång och man undrar om läkarstackaren avsiktligt mördat det hopplöst hjärnskadade spädbarnet på 600 gram. Borde inte föräldrarna åtalas? Läkaren handlade efter praxis; vad fan gjorde föräldrarna och vad i helvete tror de sig kunna åstadkomma med en rättsmedicinsk undersökning av sitt döda barn om inte sätta dit personen som höll i kanylen?

Huvudsaken är att jag lagat min strömsladd och haft en kanonvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0