Att ge 110%

Återigen finner man sig på topp. En känsla som vilat sen jag läste 150% matte eller gjorde Exams på IB. Simon har nämnligen blivit spexare!
Lagom till atom och kärnfysikmuntorna och inlämningar av diverse uppgifter och labbrapporter är det dags att avsätta ca 6-10 timmar per dag åt inövande av scener, sånger och danser. Klasskompisarna klagar att de inte ens kommer ha tid att komma och titta, men vad vet de om att inte ha tid? Tid är något vi bara har för att utnyttja den till max, och det är bara när man lyckas med just det man mår så bra som man kan.

Sedan återstår det att se om det hela går vägen. Sömnen har fått decimeras, likaså träningen men även den effektiva pluggtiden. Föreläsaren vi har sågade mina första två uppgifter han fick in. Med alla rätt och snygg typografi tyckte jag mig förtjäna full pott, men lyckas få 40% avdrag för ofullständiga härledningar. Men som allas vår kära Uffe brukar säga " That is high-school mathematics, you should already know this". Därför blev jag lite gladare av den senaste rättningen, där han skrivit "Average score 103%". Det är det jag är van vid; 110 %

En röst i bakhuvudet frågar mig: vad skulle hända om du gjorde något konstruktivt av allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0