Jobba sig!

Vaknar första jobbdagen av en vild mamma som dunkar på dörren och undrar om jag är klar för jobbet. Mitt undermedvetna har antagligen tryckt på "larm-av" istället för "larm-på" knappen i bävan inför att återvända till Nöbbebergs vårdhem. Men det är lugnt att vakna en kvart innan jobbet om man får skjuts med racermorsan, det är ju trots allt 90-väg till stensjön.

I mitt sinne har jag lyckats blåsa upp alla obehagliga detaljer med jobbet från förra sommaren och önskade att jag tagit ett industrikneg istället, men väl på plats inser jag att jag har saknat delar av personalstyrkan som jag lärt känna. Ännu roligare är det när vårdtagare springer fram till en på morgonpromenaden. 
  Nu känns resten av sommaren riktigt bra. Med världens finaste personalrum, de godaste frukostmackorna och gamla rutiner från förra året finns det inget som känns tungt längre. Nu är det bara att knega på till torsdag då jag får en ledig kväll och en ledig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0