Zeitgeist

Jag sitter och småmyser framför TV-skärmen när jag tittar på Zeitgeist, the Movie. Första filmen sågar kristendomen och regligionen så som den yttrar sig idag. Precis som Nietzches påhopp på världens största hjärntvättningsorgan, direkt kopierat från egyptisk och hednisk astrologi. I en ganska osmidig övergång kopplar man in 9/11 incidenterna och konspirationsteorin är ett faktum. Nu hoppar vi dessutom på antikapitalisttåget och sågar USAs och därigenom världens kreditsystem. Vad som är sant eller inte spelar ingen roll. Det är en film. Det ska provocera och underhålla.

Zeitgeist Addendum är vad som gör mig riktigt mysvarm när man går igenom den resursbaserade globala samhälsstrukturen som kontrast mot det rådande vinstdrivna ekorrehjulet. Det är så billigt enkelt att till och med en 14årig kunde komma på det; jag skrev om det i uppsatsen på det nationella provet i åttan. Är inte det naturliga steget från teokrati, diktatur, demokrati, plutokrati till teknokrati uppenbart...

Kolla in om ni är sugna - www.zeitgeistmovie.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0