Time is on our side

Så sjunger popidolerna som reser runt världen och sprider glädje och tjänar pengar.

Men se bara vad fort tiden går. Inte bara dagar och värdefulla timmar innan tentamen, men även månader och - gud förbjude - år. Jag vet inte vad man ska känna när man bara har 3.5 år kvar som universitetsstudent - glädje och lycka över att vara på väg att lyckas? Med vad; slita sig ur ungdomens träsk och stelbent och högavlönad klampa in i vuxenlivet? Poängen är höga på sense of coherence-testerna men vad som drar ner mina värden inom standardavvikelsens ramar är meningsfullheten.

Som ett slag i magen.

Inte ens detta känns meningsfullt.

Skulle det bli mer meningsfullt om jag la ner mer mening i det; skrev som om någon bryr sig; det är väl det som är meningen med meningar.

Blir motsatsen till salutogenesis salutonecrosis; och är det därför jag inte varit frisk mer än en vecka sen i somras?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0