The End to end all Ends.

Så då sitter man och dönickar framför burken en vacker söndagskväll i augusti. Imorgon blir sista dagen på jobbet för denna sommaren; antagligen detta året; förhoppnings någonsin. Inte för att jag inte gillar det - tvärt om kommer jag sakna det. Men med den nuvarande kursen skulle en sommar som röntgensköterska el.dyl. sitta finare nästa år.
  Det är med tungt hjärta jag kramar arbetskamraterna hejdå en sista gång. Men så tänker jag på vad som komma skall: ledigheten - friheten i Lund. Viggos, billig champange, Malmöfestivalen och SHPSV: soft-häng-på-skarpskyttevägen.

Mitt i allt ingenting ombeds jag göra en krönika över den gamla IB-tiden för att legender och historier inte ska gå förlorade bara på grund av ett generationsskifte. Ju längre tiden går desto svårare blir det att skilja på sanning och myt - vem hade verkligen sex med vem och så vidare... Detta ska få jäsa ett par dagar i en redan överkokt hjärna, men med hjälp av varma sjöar och kall öl kanske små korn av inspiration kan fällas ut ur kaoset.

Jag längtar så till imorgon klockan 1400.

Och kvällen när halva Criminal Babes kommer hit på besök.

Onsdag är inte tokigt heller när sommarens sista Newcastle på fat ska avnjutas.

För att inte tala om veckoslutet när skåneland åter ska invaderas.

Sova någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0