Malmoe

Fortfarande något dagen-efter-hängig sitter jag och kollar upp träningstiderna för BJJ-klubben på norra fäladen. Det känns som att det är dags att ta tag i saker. Dessutom känner jag ju redan folk i klubbens malmösektion. Hoppas bara det går att få tillräckligt med tid för det.

Malmöfestivalen var inte som förra året, men hur skulle det kunnat ske? Förra gången hade jag Jesper plus två av hans vänner på besök och vi kämpade oss tillsammans genom dag efter dag med hjälp av kaffe, koffein och tysk öl. Nu blev det lite lugnare under dagarna. 
Veckans höjdpunkt hade sedan länge bestämts vara torsdagen då the sounds och thåström skulle stå för underhållningen. Efter att ha klämt i sig en gigantisk hamburgare på viggos i lund tar vi oss till fysicum där vi blandar mojitos och spelar frisbeegolf, med öl och salta pinnar springer vi till bussen, njuter av musiken och ramlar sent in på efterfest där jag somnar på en soffa. Ingen episk klubbnatt eller legendarisk utgång, men en riktigt bra kväll.

Nu ska vi avgifta oss i en vecka innan det blir fadderkick-off och föreläsningarna kör igång med 30 poäng medicinsk strålningsfysik. Philip Pullman står för eftermiddagens underhållning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0