Stel och fastspänd

Och så sitter man här ännu en kväll. Besöker Rydbergs för den sedvanliga Saurondrinken och en Bayersk Falcon. Den billigaste 50 cl ölen på Fysikum. Källaren fylls av de vanliga matematikerna och fysikerna men görs även sällskap av en grupp miljövetare. Efter en ordentlig dos social växelverkan kan man dra sig tillbaka till en Maxburgare och 747. Hela kroppen försöker bearbeta kvällens input. Varför ringde man aldrig tillbaka; kan man bortförklara det? En god vän visar sig godare än man visste allteftersom hemligheter och tankar väller ut i den dunkelt upplysta lokalen. De skulle behöva veta att de lyfter mig varje sekund de sitter bredvid mig; varje ord de säger utan att jag riktigt svarar.
   Självklart vet jag att den yttersta orsaken står att finna i det faktum att jag sitter och lyssnar på Kent efter en kväll på krogen. En medicin ökänd för att aldrig hjälpa. Detta är inte Jag.

Livskris is da shit. Men vad kallar man det när man helt plötsligt inte finner någon riktig mening och motivation i någonting längre? En vecka kan spenderas på träning, krogbesök, musikspelande och 6 timmars fruktlösa föreläsningar. Ge mig något...

I morgon kommer jag förhoppningsvis lösa några matteuppgifter. Sedan kommer jag äta glass samt spela gitarr och elbas till Muse och Miles Davis. Jag måste tacka Xuxa sen. Han sparkade mig i huvet när vi spelade capoeira på stortorget idag, det är precis vad jag behöver. En rejäl jävla smocka där den svider som värst. Synd bara att det var så kallt att jag troligtvis kommer få lunginflammation.

Nu äntligen kan jag välja en sista låt för ikväll: Ett tidsfördriv att dö för.
Borsta tänderna och försöka somna någon gång. Iskallt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0