The day after tomorrow..

I crash in my mind whenever you are there...
But tomorrow. I'll tell you all tomorrow I'm sure I'll tell you then.              - Ja man kan ju hoppas

Det enda jag vet är att jag åkte tåg hem från Jönköping till Nässjö. Trogen min vana att vara ohindrat social och nästan oförskämt pratsam när jag är övertrött måste jag starta konversation med alla flickor på tåget.

Ödets oförskämda nyck vill sig dock att det på något sätt kommer fram att min syster är min syster och att flickorna råkade gå på hennes skola under en halv termin. Således vet de vem hon är.

Frågan är nu:
Är det så mycket credd att tjejerna vet vem min syster är, att det kompenserar för faktumet att de sett mig påtagligt påverkad? Enligt mina egna stadgar måste jag under ölinverkan verka mer kufisk och svår än vanligtvis vilket medför ett oförskämt inkoherent språkbruk som helt och totalt förstör de stackars flickorna. Detta är självklart min mening och jag lyckas skrattretande bra. Faran är ju att de inte alls förstod hur förvillade de var utan tog mig som en dussinfyllerist på tåget; märk väl, det är jag ej. Huvudsaken är att de fick sig en upplyftande tågtur samtidigt som jag slapp fördriva tiden men tidsfördriveri.

Hur som helst: Bom Bom. Jag hälsar min goding godnatt och säger att allt är salt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0