En vecka i Juni

Sagt och gjort, Alice in Videoland fick sig en riktig genomlyssning och har fått fylla vardagsrummet med synth-dunk de senaste kvällarna. Jag kommer inte ifrån att all elektronisk musik är erotisk på något sätt. Kanske må vara en hastig generalisering då Strip Music och Alice in Videoland är de enda jag ägnat någon tid åt i denna genre, men inte desto mindre.

Nu är det i alla fall hemfärd som gäller. Lund må ha befäst sin plats i mitt hjärta och Öresund har betvingat mig med sin charm, men aldrig kommer en sommar vara lika skön som i Småland. Kanske har min tid i en lägenhet fått mina minnen av den Småländska naturen att blomma till aldrig förr tänkbar glans, fast just nu kan jag inte tänka mig någon härligare syn än en grankantad sjö eller mosstäckta skogar dränkta i ljummet sommarregn.

Så nu sitter man här och längtar efter saker. Då ska vi även vara snabba att påpeka hur oerhört mysigt det varit de senaste dagarna. Juni fick en kanonstart. 
  En eftermiddag gjorde Filip och jag en tomatsallad som avnjöts i bästa samboanda på picknick i Sankt Hans backar. Senare togs en rejäl springtur varpå jag hittade ett gäng miljövetare som grillade. Resterande torsdagskväll spenderades med dem. µ säger jag bara. Dragspel. Stämsång. Det var en stjärnklar natt. Fan för värmland, efterfesten skulle varit underbar.

Fredagen ägnades åt kören och köpenhamn. Högst uppe i Gula Tornet sjöng vi punchvisan och satte tonerna i halsen när vi föll tillsammans. Fantastisk middag avnjöts på ströget. Efter att ha druckit någon öl och lyssnat på Kashmir åkte vi tillbaka till Malmö där jag hastigt lämnade körmedlemmarna för att hinna med Dollyfesten hos Jossan o Lina. Men festabitionerna rasade fort när tröttheten kickade in och jag somnade snart på Linas säng.

En storslagen avskedsfest innan sommaren blev det så här på skarpskyttevägen. Volleyboll, Gin&Tonic och grillad kvällsmat värdig vilken kunglighet som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0