Big Brother

Ja, då var ju frågan vad man ska göra av resten av sommaren.
  Jobbet är ju det ständiga inslaget från och med tisdag kl 0700, men en tillvaro baserat enbart på detta är ett varande som inte räcker till. Nenne ska ta sig hit en dag. Jag ska ta mig till Nenne en dag. Kanske Lund en helg. Soliga sommardagar måste det hängas lite med Jönköpingsgänget och gamla IB-veteraner.

Sen ska det spelas en ohälsosam massa dragspel; dunkas trummor så att Hultarps utemöbler går i konkurs; rivas gitarrsträngar så fingrarna spricker och svänga basen så det går vågor på sjön. Synd och skam att min mikrofon råkar vara borttappad.
Dessutom har jag ingen tillräckligt bra dator att spela in på.

På tal om datorer förde jag och far min en diskurs tidigare angående den nyligen instiftade FRA-lagen. Till allas stora glädje är vi ett steg närmare 1984 och försvarets radioanstalt ska helt plötsligt få övervaka all informationstrafik över sveriges gränser. Men låt oss inte vara paranoida. FRA:s hemliga agenda är egentligen att övervaka USA:s nättrafik genom sverige för att på så sett kunna hindra att deras motsvarighet till FRA övervakar oss i sin tur. Det kan vi hoppas. Ska man vara paranoid kan det vara amerikanska underrättelsetjänsten som infekterat min andra dator här med ett virus som uppdaterar sig varje gång man kopplar upp sig mot internet. Genom att göra det tillräckligt snabbt innan Antivirusprogrammet hinner uppdatera sin databas kan således amerikanarna fjärrstyra min dator för att spana på svenska underrättlsetjänster från inom våra gränser. Så nu vägrar jag använda den på nätverket.

Så sitter man också och funderar på om man ska fråga tysken om dragspelaren. Schweizervännen säger att hon saknar sin Kung-Fu munk. Men han är i Shaolin och tränar. Vad är värst; att ha någon en halv värld bort eller inte veta vad man har?

Vad jag vet är att min säng ligger bäddad där uppe, att alla fönsterlister och rullgardiner är på plats och att jag kommer sova som en prins efter denna killerweekend i Göteborg med tjejmaffian.

Kvällen  och dagen avslutas med The Perishers - Pills, klockan slår över till 00:00 och jag tänker på alla som gör mig glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0