Sondmata mig, jag vill ha något.

Mitt liv är fyllt av hål,
Två plus två, ung och kåt
Party i Malmö city är vad pojkar vill ha

Svart och vitt blir hat och blod
tynar bort i en spegel jag har
Vad ska du bli hjärter dam - du ska va president!

Så sitter man här hemma en torsdagskväll och spottar ut låtar. En gammal text jag fick av Jossan fick pimpas upp med en extra refräng och ett gitarriff i C#-moll. Jag tror den handlar om Thåström (allt handlar om Thåström) så jag försökte subtilt få in lite referenser i den sista versen; någon insatt kanske kan tyda någon?
 Det var flera låtar i min sångbok som aldrig blivit färdiga och vilka lätt kunde kompletteras med ett munspelssolo, stick, bryggor och små verser. Det kanske går att framföra något på Trubadurkvällen under höstens inspark. Pinsamt bara hur enformigt innehållet är. Flickor flickor flickor. Lite polare, lite tonårstristess. Å andra sidan reflekterar det rätt bra min tillvaro - åtminstone vad jag ägnar tankekraft åt.

Jobbet är gött. Jonas är tillbaka från sin semester så man man få lite manlig bonding på arbetsplatsen och rutinerna blir mer och mer rutinmässiga, vilket tillåter högre avslappningsgrad i allt jag tar mig för. Nu ska det bara uthärdas ett 0700-1600 pass imon för att sedan få grilla loss med grabbarna och vännerna i Vaggeryd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0