Solsken

Och en ledig måndag kan man stå i hagen och gosa med hästarna. Millie blir överlycklig när man slår ihjäl några bromsar som terroriserar henne och lägger tacksamt mulen mot mitt bröst; där andas hon ut tungt flera gånger så hela magen blir varm. Sedan kan man ligga på altanen i solskenet och klia hunden bakom öronen eller spela en sommarvisa på dragspelet.
  När föräldrarna sedan åker iväg ska jag nog ta en långpromenad runt sjön. Dagens sommarpratare, kirurgen något Simonsson, sa att en promenad om dagen botar det mesta som han själv inte botar med skalpell. 
   Det är bara att jag saknar sällskap här ute. Och en måndag känns det omotiverat att åka in till stan en timma, då det tar minst två att ta sig fram och tillbaka. Dessutom vore det rent av hedniskt att låta dessa solstrålar och den skimrande sjön bli ett substanslöst minne utan att ha gjort något mysigt här hemma. Så nu skall avnjutas ännu en nybryggd kopp kaffe. Hunden väntar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0