Nästan en vecka

Någon på ett internetforum anklagar mig för att vara nedlåtande i mina argument. Och ja, när jag ogenerat liknar någons trångsynta anti-gay argument med konservativ nazist-logik är jag så nedlåtande jag bara orkar.
  I en tillvaro långt från närmsta civilisation - läs bra pub - blir internet och mediaströmmen den enda tillflyktsorten under kvällarna. Och Facebook är en lika bra lösning som allt annat. Med några glada skratt och ett gäng ilskna kommentarer på "the Wall" går jag med i gruppen "Gay-marriage killed the dinosaurs". Där väcks än en gång delen av mig själ som mången gång manat mig att gå med i RFSL trots att jag varje gång inser att jag inte orkar gå in och fixa medlemskapet just precis då. Ikväll var jag där med adress och kontonummer. Med spänning väntade jag på att få betala 100 kr till den goda armén som kämpar ett av mina heliga krig men får beskedet att kortinlösaren inte fugerar just nu. Nu får jag helt enkelt skriva en att-göra-lista där jag noterar "Gå till RFSL i Malmö och fixa medlemskap". Do it. Om jag kan få hem en t-shirt och ge ännu en röst till statistiken kanske vågen en dag tippar över. Med tanke på att människor fortfarande dödas på grund av homosexualitet borde det inte vara en dag för tidigt. Idiotiska bibelmuppar och faschistiska homofober; det är så äckligt med trångsynthet.
   Däremot gick det bra att gå med i Gröna Studenter, kanske blir lite skönt grönt häng nere i Lund till hösten. 
  
Att man skulle bli lycklig av pengar vet jag inte. Just nu verkar jag mest ha fullt upp med att spendera dem. Trots att bara 2000 vilar osäkert på mitt studentkonto. Men att ha ett jobb att gå till varje vecka gör lite för självkänslan och frihetskänslan; även om jag fysiskt är ganska knuten till Småländska skogens ingenmansland kring Hultarp. Denna inbillade tillgång till oändligt med pengar sporrar till viss del mitt plötsliga infall att lösa in medlemskap i alla dessa föreningar.

Jag köpte lite skivor bl.a. Retox. Så nu får jag passa på att bli Turbojugend också.

Kommentarer
Postat av: Malin

Nu ska jag vara den som är den: "Man kunde tro att det är likabehandling att inte ta hänsyn till folks sexuella läggning, men RFSU:s skolinformatör finner det upprörande att man som homosexuell kan gå igenom gymnasiet utan att någon bryr sig. 'De blir inte sedda eller bekräftade i sin identitet och tystnaden blir i sig en kränkning.'" ur den där fina serien i DN om de kränkta lärarstudenterna. Förutom att alla deras "fall" alltid ska ha rätt så tror jag att de gör en bra grej.

2008-08-11 @ 00:43:01
URL: http://spokpandabarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0