An inconspicuous passage of time

Så står det att tre dagar har passerat, exakt, sedan jag uppdaterade mig häromsist. Mycket troligt. Jag visste helt enkelt inte hur rätt jag skulle ha när det myntades hur jobbet skulle hålla tankarna i styr. Det finns säkert en bättre tidpunkt att skriva än tio över tio en kväll när man ska upp klockan 0600 dagen efter, men jag kommer inte somna på sekunden jag lägger mig till sängs ändå.

Mina vänner kommer och besöker mig en torsdagskväll här i skogen. Tänk om vi inte bodde fem mil från varandra. Men jag har sjöutsikt och mobiltelefon så det får gå.

En dag kan även spenderas med dragspelet, och under tiden fingrarna vrickas i mödosamma försök att hitta rätt på klaviaturen i Bb-dur, tänker jag som många före mig: Jävla Håkan. Jag kommer aldrig kunna spela "Trubbel" med växelbas.

Nu ska jag ringa upp ett telefonnummer. Kommer säkert inte så något svar, men får jag det kommer jag somna glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0