Napalm på östermalm

Det är himla mycket på G nu....

Idag var jag och tittade på en lägenhet med kör-Filip, han har fått ett lånelöfte från banken och vi kommer eventuellt flytta in 3 basar samt en ytterligare kille i en fyra på 109 kv. För en vecka sen hade jag inte en tanke på att flytta. Nu är det kanske bara en månad kvar innan jag gör det. Wow.

När vi sedan satt och käkade mackor och drack te hos Filip för att diskutera våra inflyttningsplaner spanade jag igenom hans anatomiatlas och förtrollades av de färgglada bilderna. En röst inom mig undrar varför inte jag också läser till läkare. En röst svarar att jag inte har läst biologi. Men den borde jag kunna tenta av på en vecka med lite mod och djävlar annama. Fast nu läser jag ju fysik och inte biologi. Men det är inte för sent att ändra sig. Nej, men jag ska ju bli sjukhusfysiker. Det är mitt liv det handlar om, jag säger ju själv att man ska ta det lugnt och känna efter vad man vill. Kommer det alltid vara såhär?

Hur som helst ska jag läsa igenom matten. Det är det jag gör nu.

På lördag kommer jag hem, är hemma i två dagar och åker tillbaka till Lund lagom till karateträningen på måndag.

Jag vill vara hemma mer.

Det man kan göra är att hälsa på malmötjejerna och spexa till tillvaron. Till exempel kan man klä ut sig till hårdrockshippie aka Jack Sparrow meets Axl Rose och dansa loss på något fjortishäng på möllan så att alla stirrar som idioter. Man glömmer hur kul det är att vara provokativ när man har svarta glasögonbågar och är propert klädd. Så önskar man att man aldrig klippt håret, var född i Norrköping och kunde ställa sig utanför Malmö nation och skrika: "Jag passade aldrig in, så här får ni igen! NAPALM PÅ ÖSTERMALM!"

Kommentarer
Postat av: Sutina

Hittade din blogg av en slump. Kul att få lite inblick i ditt studentliv:P Hoppas allt är bra med dig annars. Kramar!

2008-02-24 @ 16:38:54
URL: http://sutina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0