Vackert väder

Sådant oerhört vackert väder vi har idag.

Jag träffar en människa som faktiskt känner till Dobrogosz - och blir glad.

Jag träffar en människa som jag träffat för och ska träffa igen; utan att veta om det - och blir glad.

Hultarpsfestivalen går av stapeln ikväll. Tanken var en tillflykt för alla som av en eller annan anledning dissar way out west i år. Själv skyller jag på arbete. Men sanningen är mer av lathet. Göteborg är en så stor stad och det är så mycket som måste hända.
Istället räknar jag med 15 pers här hemma ikväll, vi får se vad det blir helt enkelt. Men utrustad med bland annat en låda vin, vänner, kräftor, badbyxor, the strokes, franz ferdinand, dragspel, grill och en death metal gitarrist borde man lyckas hålla en kväll igång. Om vi bara får lite vackert väder också.

Frågan är bara vad jag ska göra med jönköpingsgänget som kommer senare. Någon borde kunna hålla sig nykter till halv nio? Det borde gå bra.

Nu måste jag ta en kompensationsrunda kring sjön efter gårdagens bongobesök. Något har hänt med det haket. Det är inte vad det brukade vara. Jag saknar jönköpingsmaffian när jag är där; förfesterna hos Emo; klättrandet över staketet - tider som inte kommer tillbaka. Det var nog rätt att flytta från stan i alla fall - alla andra gjorde det känns det som. Men sedan har man ju ett gäng juveler kvar där alltid. Och även om man är trött och frustrerad kan man trösta sig med att gå hem med stans snyggaste brudar. Med dem kan man alltid somna med ett leende på läpparna och skratten ekande i öronen.

Ja, och så ska vi självklart lyssna igenom Oberst soloplatta och Anna Christofferssons senaste. Care to join?

Kommentarer
Postat av: bisounours

Eller så tar det senare jönköpingsgänget ett lite tidigare tåg som är framme vid sju-tiden, någon borde väl vara nykter tills dess?



oberst platta är lovande. milk thistle är vacker.

2008-08-09 @ 14:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0