Ursäkta röran

Förlåt för alla eventuella missförstånd. Jag är varken klar i text eller tankar. Men nu tror jag att alla hästarna är tillbaka i hagen så att säga. Tankarna samlade. Dessutom verkar den annalkande stormen vänta ytterligare några välsignade dagar. Jag måste kunna stå ut; snart är jag långt borta igen och kommer kunna bygga något verkligt. Tills dess vill jag bara ha vackert väder även om solen gråter om natten.

I Hultarp är det dock oväder. Regnet öste ner över mig på väg till jobbet och skvätte upp i skorna från de opumpade däcken. Dagen jagade molnen på flykt, men såhär på kvällen kan man återigen se himmelen lysa upp av magnetiskt magiska åskströmmar. I sängen sover man ensam. Inte ens katterna håller mig sällskap. Men en svag doft av sommaren lever kvar i kudden.

Jag vill sitta här hela natten och surpla på mitt förkylningsmotande te och lyssna på Bright Eyes. Men utan sällskap kan man lika gärna dricka bägaren i botten och borsta tänderna; spara krafterna till helgens fylleslag istället. Dessutom ska jag ju jobba imorgon också. Nu ska jag bara säga godnatt innan åskvädret slår ut strömmen. 

The imossible must always be adorable; and dreams must never be real.

Kommentarer
Postat av: bisounours

"don't adore what is impossible" säger conor, också..

jag vet inte vad det är för slags sammanträffande men jag sörplar också te och lyssnar på Bright Eyes. Det är det bästa för en regnig kväll.

2008-08-08 @ 01:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0