tro inte...

Jag har aldrig haft det lätt med varken kvinnor eller män
jag har både en och annan smådefekt.
Är du ute efter kärleksinvesteringar min vän
så backa ur jag är ett fett högrisk-projekt!

Försök att konfronteras med den bittra sanningen
ställer du krav drar jag till skogs och det direkt;
men vill du älska utan ansvar passar det mig helt perfekt
jag kan låtsas att jag tror på kärleken.

Så förbannat illa kan det ju inte vara. Men strategvisor för kärlekskritiker är min bibel. Maud är min gudinna. Och om ni vill höra resten av låten kan ni ju köpa skivan som kan vara en av de bästa på den svenska undergroundmusik-marknaden. Min är signerad.

Så sitter jag och tar bort musik från mitt bibliotek. Metallica - vem orkar med dem? Fuel ger mig fortfarande rysningar när tempoväxlingen kommer, och ingen vettig människa kan ha över 10 gb musik utan att ha enter sandman någonstans.
  Ramones borde också ryka. Låter som ett gäng hamstrar på crack och sångaren låter som... en Dansk!
  Jag har även för mycket Pixies för mitt eget bästa. Where's my mind och Allyson är enda låtarna jag känner igen. Men de kan ändå vara kvar ett tag till.
  Sum 41 gör också bättre i den digitala etern. Millencolin är tillräckligt pojkpunk för min del.

Så drar man igång Lokes skiva Underjorden och myser till öppningsspåret som jag omnämnt i ett tidigare inlägg. Peppar inför kvällen med lite vin och choklad. Lägger på eyeliner, drar på de rutiga tivolibyxorna och plockar fram den rosa/lila scarfen och rosa ryggsäcken.

Oh. Sen kan man alltid värma med lite 747 innan man tar 171an. Drar upp basen och nynnar med: exakt vad vi vill ha [...] du är värd att...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0