Spatiotemporal inkongruens

Ett på tok för långt ord som pryder en av doktorsavhandlingarna i min bokhylla. Den är inte min.

Det syftar på något, vad som helst, som har med rum och tid att göra. Genom att granska pixlarna i en inspelad video kan man till exempel isolera vad som gick fel, var det var och när det hände. Antagligen genom Gaussiansk slumpanalys. Se Johan Lindström, LU mat-stat.

När man blöt och kall korsar norra ringen, med regnet rinnandes innanför rocken, känns det som att allt och alla är på fel plats. Inte ens en kväll med kören kan bota tankarna som kommer krypande och den till synes eviga ensamheten som verkar vänta.

Så långt hann jag innan jag somnade. Klockan är sex på morgonen när jag vaknar upp i soffan med blyluva och datorn på golvet.

Sedan kan man ta en kopp kaffe och fundera. Är inte luftslotten de bästa; höga, magnifika, underbara och onåbara? Så länge man är tillräckligt lätt i sinnet kan man ändå flyta vidare på sina moln. Så länge vi stiger.

Idag: potestas et buccella med pubstyrelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0