Song of imaginary nights

She opened up and then she disappeared. We vanished hand in hand.

Jag sitter och förvånas över SJ och deras biljettsystem. Varför blir det billigare att köpa två resor mellan lund och alvesta, samt alvesta och nässjö, än när man köper en biljett mellan lund och nässjö. Förutsatt att det nu är så, varför blir det inte ännu billigare att köpa en lund - hässleholm + hässleholm - alvesta också?`

För övrigt hatar jag SJ för deras höga priser. Man ska väl inte behöva sitta på tradera och uggla i 100 år för att få en billig sistaminuten-biljett; speciellt då man inte kan vara säker på att få biljetten heller då någon säkert bjuder över. Men intercity kan man åka för 240 kronor. Så jag tömde mitt konto på det sista av junilönen och åkte hem till småland.

Veckan har varit galen. Jag drogs in i en rutin där man var vaken till femsnåret och inte vaknade nästa dag förrän 1600 då man fått i sig minst två öl, fyra kaffe och ett gäng cigg. Innan terminstarten måste jag köpa nya joggingskor och återställa min kondition. Det kommer bli minst lika hårt festande då och jag måste vara i form att hantera det.

Så hamnar man på feministfest i malmö igen. Med de bästa brudarna. Knappast förvånad över hur kvällen fortlöper förundras jag ändå över lättnaden när det verkligen händer. Industrigatan vid värnhem någonstans. En svartklubb som visst inte var där. Dans på Deep. Ösregn på hemvägen. Trött sluter jag ögonen liggandes på en madrass på malmölyans köksgolv. Jag drömmer vackra drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0