Överraskningar

Så står hela kompisgänget och trycker i garderoben när man kommer hem från jobbet. Jag som nästan hade förlikat mig med tanken på att sitta ensam och avundsjuk med chips och film på mitt rum när syster satt där nere och njöt av en flaska vin med en polare. Men istället blir det fest för fulla muggar; tequilarace, dragspel och sanslöst fyllebad i det nattvarma vattnet. Det är så fint att ha riktigt schyssta polare!

Sedan åker man lite dagenefterslapp på kalas hos vänner i stan. Festen visar sig vara festligare och det slutar på klassiskt IB-vis med "jag har aldrig"-lekar och nya grenar på IB-trädet. Det är fint att se att det fortfarande växer bra och att mina små preare för vidare traditionerna med bravur; tillsammans med de gamla rävarna såklart.

Som plåster på såren efter att ha bytt värmen och sällskapet till ösregnet träffar man The Animal Five på tåget hem. De har en skiva på gång till vintern. Jomenvisst. Hoppas på att få höra mer av allt; allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0