Om du kommer ner i min värld

Jag har ett eget hål. Om du kommer ner i min värld, kan du bo i mitt hål.

Det bästa med min nya dator, upptäcker jag, utöver widescreenskärmen, den snabba processorn, monsterminnet, det feta grafikkortet och alla schyssta snabbknappar för att byta låtar osv. är de dubbla högtalarutgångarna. Nu kan jag äntligen njuta av alla fyra satellithögtalare och baslådan. All musik jag lyssnat på under sommaren låter helt plötsligt som grädde i öronen. Jag gillar grädde. Och Thåström.

Igår började jag också läsa en bok som jag inte får nämna vid namn. Min mor säger att jag får läsa den i utbildningssyfte men måste bränna den innan någon annan hinner läsa den.
  Jag förstår att den kan ha kortslutit några stackars hjärnor. Måste vara svårt att sakna all självinsikt och självkontroll. Visst är det skönt att rida på vågor av känslor, men introversion och alienation har aldrig fått någon att må bättre. Och att kalla depression för folksjukdom är att våldta den svenska mentaliteten. Vi bor i norden, vi är kalla och mörka. Men vi har bott här i tusentals år utan att behöva skära oss och ta mediciner. Å andra sidan får man göra vad man känner är bäst för sig själv så länge man stannar över ytan.
Vad som är bäst för mig nu tror jag är en tur till Lidl. Där kan man köpa mat ganska billigt.
Bröd, frukt, mjölk.

Senare ska jag träffa mina damer. Vi ska vältra oss i vår vänskap och sällskapet av varandra, samt se ett par riktigt bra konserter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0