Bet you look good on the dancefloor

Är det allvar eller bara delad flykt från ensamhet
ingen av oss vågar fråga, jag tror ingen av oss vet.

- Maud; sicken kvinna.

Så går man på högvarv och jobbet känns inte lika jobbigt. Dels lever jag på den kommande helgen och därefter den hägrande malmöfestivalen. Men mest av allt var helgen som gick så överjordiskt bra att jag knappt kan tro det.

Dessutom kom både Olis, Juice och Lina på besök igår. Tjejerna stannade tills idag. Vi letade kattungar, fotade, promenerade, pratade, fikade. Sånt som vänner gör. Allt är fint. Underbart.

Och på jobbet sitter Jonas med sin feta vigselring och påminner mig om en dröm att hitta någon som kan ge mig något någongång. Tills dess försöker jag leva i nuet men sitter som vanligt med huvet i flaskan, handen i kakburken och fötterna i skiten. Men man vänjer sig och lär sig njuta. Dessutom kan man sova och drömma sig tillbaka till allt bra som varit och drömma sig till allt bättre som komma skall.

Och har jag någon att ringa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0