It's just a way to get by

Då var man ytterligare 15 hp rikare och den 300 poäng långa vägen till sjukhusfysikerexamen är till 15 % avklarad. Tentan gick som man kunde väntat sig. Alla uppgifter bortsett från den sista var lösta inom en timma, sedan skulle det skrivas ner snyggt och prydligt. När man väl lämnar lokalen inser man självklart att svaret till en uppgift var fel, det är förbannat att jag fortfarande inte lärt mig att kontrollräkna. Men med lite god vilja från rättaren kommer det kunna bli VG på denna också, fast det spelar ju ingen som helst roll, inte ens i mitt huvud längre.

Så nu sitter man här i sin stora lägenhet och dricker en på tok för stor kopp kaffe och tjuvkikar på avsnittet om primitiva funktioner som påbörjas nästa vecka. Filip och Christian är på lektioner och föreläsningar, läkare som de är (läs: kommer bli) lämnar de på dagarna lägenheten tom sånär som på massiva hyllmeter anatomiböcker. På tal om hyllor så har jag inga. Ingen byrå eller garderob heller för den delen. Men det är härligt att vara ihopflyttad ändå.

Och ett par timmar innan vårens första riktiga gryning i Skåne cyklar vi hemåt och låtsas att det faktiskt är sommar och kylan inte är så kall trots allt. Det svåra är inte så svårt och det vi behöver allra mest är bara ett andetag bort.

∫ f (x) g (x) dx = F (x) g (x) - ∫ F (x) g'(x) dx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0