September

Det är höst så det smäller om det!
Kom precis tillbaka från en promenad runt Nydala; jag tajmade mina steg perfekt för att missa större delen av regnet som började falla.
Det är mycket som händer och mina planer att noga nerteckna mina äventyr som novisch i Lund har som ni kanske ser gått åt skogen.
Jag åkte ner tillsammans med Lina och Jossan i slutet av augusti; planen var att jag skulle sova på deras golv i en vecka tills jag hittade ett eget hak. Men Ack nej! Jag sitter fortfarande i ettan och har min sovsäck på golvet; men jag är tacksam; en av mina nyförvärvade vänner bor på hotell och andra pendlar över två timmar per dag, då är det jämförelsevis glassigt att bo med sina bästa polare 40 minuter från skolan. 
 Jag käkar linsgryta och lyssnar på the knife; linsgrytan är tillsammans med havregrynsgröten mina stadiga punkter i tillvaron...

Nu kommer nog tjejerna hem... gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0