Helg hemma

Rep med Narcotic Seaweed idag; inte det bästa vi haft direkt, men vi är fortfarande bättre än alla andra band såklart.  Förutom lite jobb på Max's låt och lite nya idéer om texten blev det som vanligt sjukt massa jam, och då jag inte spelat bas på nästan en månad brände det i fingrarna efter ett par timmas intensivt plockande. Det är otroligt kul när det funkar, men frågan är ju hur mycket det kommer bli av just denna varan tiden som kommer: det är både laborationer och tentor framöver som kommer kräva allt mer engagemang från min sida.
  
Det är svårt att veta hur det kommer att gå:
Sålänge jag är i Lund går tiden fort, så fort. Jag hinner inte tänka över vad jag gör för uppoffringar på hemmaplan och vad de här hemma offrar för mig. Jag vill inte att saker ska bli dåliga bara för att jag inte är där varje dag och vårdar mina relationer; vissa saker, till exempel ett band, behöver mer tid än jag kan ge för att överleva. Självklart älskar jag att kunna komma hem och mötas av de öppna armarna, värmen och sällskapet. Det betyder mycket för mig. Men jag vill inte vara den begränsande faktorn och hålla tillbaka något som kanske behöver mer utrymme.

Ikväll slappnade jag av lite med Legend of the Drunken Master o Jackie Chan. Jag måste verkligen komma igång med kampsportandet i Lund. Kanske någon budosport så jag får en gi och kan träna med dig när jag är hemma nån dag.

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Godnatt, sov gott och vakna torrt! :)

2007-09-29 @ 23:07:36
URL: http://klinten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0