Dalby

Ja, så gick det. Jag har flyttat till Dalby.
 Det är en håla utanför Lund, relativt bra bussförbindelser och här finns ett gäng små affärer att införskaffa sin havegrynsgröt och lättmjölk i.

Allt känns bra nu. Det är ingen fara att bo i kristet kollektiv, det betyder bara att människorna är trevliga; och jag har inte behövt ge mig in i en enda religiös diskussion ännu. Dessutom fick jag middag lagad i måndags, det var jättegott! och jag ska laga middag till hela huset nästa onsdag.

Även om livet i lund är kalas och fest längtar jag hem lite. Detta är första gången i livet jag ber min mor ringa upp mig senare om jag är upptagen och faktiskt själv dröjer kvar i luren bara för att höra meningslösa ord om saker som hänt hemma.
  Jag har ännu inte köpt biljett men hoppas på en sista minuten för att slippa punga ut med hela studiebidraget för en tågresa. Men jag vill verkligen komma hem denna helgen, repa lite med Narcotic seaweeds och träffa Janni.
  Jag ska också hämta en jacka och ett par extra skor när jag är hemma då det är svinkallt och regnigt nu.

Nej, jag ska gå och lägga mig när jag fortfarande är på strålande humör från körövningen idag!
  Det är underbart att sätta en välgjord basstämma; och det blir inte sämre om man hamnar i en av lunds bästa studentkörer! Och imon ska vi lära oss om elektronorbitalernas inverkan på magetiska egenskaper hos olika material, jag är så PEPP! Jag är så NÖRD och det är så GÖTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0