Ärtor, pannkakor och punsch

Ohyes, idag är det den traditionella ärtor och punsch-middagen på LTH, det ska bli intressant att se vad som gjort en sådan tradition värd att bevara. 
 
Jag har beslutat att flytta in i ett kristet kollektivboende i Dalby; jag vill inte tvinga mina vänner att bokstavligen kasta ut mig ur lägenheten så jag flyttar själv. Det ska sannerligen bli intressant att se hur jag och boendet kommer överens; det är redan klargjort att jag inte är kristen, men från att ha varit Nietzschean och nästan på väg till satanist i sommar blir det en omställning. Jag kanske har ju helt enkelt inte gjort upp med Gud riktigt, och det sägs ju att Nietzsche inte var icke troende, bara att han hatade kristendomen, och kristna också för den delen. Sådan individualism som han förespråkar är inte något för mig ändå. Sant att vi inte ska göra oss svagare än vad vi är. Men man är inte människa om man inte är en människa i en annans ögon. individualism är igår, nu gäller dualism.

Jag måste åka till lund nu, jag har ett par väskor att flytta, så jag funderar på att parkera dem hos en klasskamrat så länge.

Idag lärde jag mig om virvelströmmar och hur solenoider och kondensatorer agerar i delningsfilter i förstärkare. Wow. gött med fysik.

Glöm för övrigt inte att kolla in min mekaniklärare Carl-Erik som medverkar i "fråga anders och måns"; han räknar ut avståndet till horisonten i första avsnittet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0