Med en bekant doft av terpentin

Så slutar det med att man sitter ensam i Hok och dricker ett glas billig sprit i brist på annat att göra.

Tio låtar som går om och om igen;

The Animal five - We're gonna die the same time you and I
Bara för att TAF gjorde den mest helurflippade spelningen någonsin på P&L 2006. Martin signerade ett par tjejbröst med "TAF-Bajs" och bjöd mig på en "Idi Amin", aka en vodka o cola med en hel banan i. Att det är världens bästa cover på sommarens bästa låt gör det inte sämre.
Strip Music - When the Red Light District Feels Like Love
Falska förhoppningar helt enkelt. Jag har inte gråtit så mycket till någon annan låt. Inte minst när de spelade den på Arvika i somras.
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
När man är på botten kan en gammal klassiker ge lite hopp tillbaka; det finns alltid en låga kvar. Någon brann för mig en gång i tiden.
Laakso - Death of Us ( alt. WCS)
Egentligen hela albumet "Mother am I good looking?". Det är också sommar. Jag klarade mig igenom hela IB-exams tack vara norrköping och västerbron.  WCS och Death of us är mer smärta; frustration och kärlek i den allra värsta blandningen.
Hets - Du är också Dum
Laakso Markus säger det så väl. Jag vill säga det till alla. Jag kanske är dum men innan du dör ska du också fatta att du också är dum.
Bom bom! - Salt
Salt! Salta sig! Göteborg; staden full av salt. Men alla vet ju att det egentligen är Borlänge. Salt är salt; salt är allt. Allt bra som får dig att må dåligt och allt dåligt som får dig att må bra. Raekan in µ <3
Loke - Halvtimme i Himmelen
Vackra människor. Allt du är, allt vi var. Det är nog den enda skivan jag spelar i stereon på mitt rum. Halvtimme i Himmelen bara för att jag underskattat den.
Her Majesty - Always and Forever ( alt. Boys Don't Cry)
Her Majesty är också kliché. Här får man vara lite cyniker! The sun ain't gonna shine again, there's no such thing as love. Men innerst inne vet man att det är en lögn... Boys don't cry är också en cover som överträffar originalet...
Art Brut - Emily Kane (alt. Pump up the volume)
ArtBrut har hittills bara levererat mästerverk, men Emily Kane och Pump up the volume tilltalar mig extra. Other girls went and other girls came; i cant get over my old friend... All my friends think i'm insane i'm still in love with Emily Kane. Pump up the volume berättar historien om killen som knuffar bort sin flickvän för att vrida upp radion när favoritlåten går. Här handlar det om att prioritera - något jag är dålig på - och ja; I would break from your kiss to turn up this pop-song. Jag skulle dessutom dumpa dig om du var "Unrockbar"
Lasse Lindh - Sommarens sista smak
Men i slutet handlar det bara om en sak. LJUUUUUUUG! Ljug och kyss mig hårt en sista gång.


Kommentarer
Postat av: Julia

Men älskling, vi var fel redan från start.
Så rätt, så älskvärt.
Inga röda ögon, låt oss ta och sade vad vi var - världen bästa jävla flört: sommarens sista smak.

2007-10-21 @ 20:47:40
Postat av: Felicia

Jag vet att jag inte känner dig och sådär... men du har sjukt bra musiksmak och sen är det kul att du har gått IB för det gör jag just nu :) thumbs up for you!

2007-10-23 @ 20:43:02
URL: http://felicialindh.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Fan va många låtar jag fick lust att lyssna på nu.

2008-01-14 @ 14:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0