Cheer up, boys, your make-up is running

Jaha. Nu börjar livet.

Om en vecka och en timma har jag min första tenta.
Jag har dessutom anmält mig till tre 15-poängs kurser nästa termin; 30 poäng matte inom mitt program och en distanskurs i psykologi. Gissa vilken bok som är först på kurslitteraturlistan om inte det är gamla goda Passer/Smith, min kära gamla följeslagare sen gymnasiet!

Psykologin kommer antagligen bli en dans på rosor; jag kan den boken utan och innan. Jag är aspepp på psykologi igen!

Igår kollades det på This is England med Lina och Jossan. Det blev som väntat en trevlig kväll med detta goda sällskap, trots att jag efter bion stod förlamad i regnet och inte visste var man hittade en öppen krog i lund.
  Filmen var bra, det ska vi inte säga annat om, men jag saknade lite... Vad hade egentligen hänt som satte Combo i fängelse och vad hade Woody med den affären att göra? Klarade sig verkligen Milky och kunde Shaun bli sams med Sandhu igen? Och värst av allt, hur gammal var egentligen Smell? Aja, de gulliga små skin-headsen får mig nästan att önska mig ett par Doc Martens.

Nej, nu ska vi sluta med detta. Jag har fortfarande en labrapport kvar från gravitationslabben igår, Tänk er: hur nära två människor än kommer varandra kommer de aldrig att kunna känna en gravitationsattraktion. Men det finns en kraft som nästan omärkbart verkar mellan alla kroppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0