Valorize a sua vida

Ja, gött. Två tentor klara o klarade och dags för nya tag med våglära och 1900-tals fysik. Rutherford & Curie rocks.
Det är skönt att krypa undan pressen lite nu när man börjat på universitetet. Jag satte inte ens 80 % på mekaniktentan, (79% dock), och missade därmed VG gränsen. Det är första fysikprovet någonsin i hela mitt liv jag skrivit så dåligt på men det vore nästan sorgligt om jag lyckades vara kursetta med tanke på hur mycket - läs lite - tid jag lägger på plugget ibland. Haha, tur att det egentligen inte spelar någon roll nu ändå, jag gör det jag vill och kommer göra det de kommande fem åren. Därefter kommer jag vid 25 års ålder kunna sitta ner och fundera på vad jag ska göra med resten av mitt liv: Jobba med cutting-edge teknologi räddandes liv på sjukhus; skriva en doktorsavhandling i högenergifysik eller bara luta mig tillbaka och njuta av mina studieskulder i miljonbelopp.

Men det är inte det jag egentligen tänker på:
Nu tänker jag på hur gött det var att fightas tre ronder mot min karateinstruktör i min alldeles nya karategi och vita sparringhandskar; hjälpa till med karate-kid träningen med 10 sjövilda småpojkar; springa från LTH till Svaneskolan för att träna capoeira; och sist men inte minst: titta på scrubs.
  Sen tänker jag på hur underbart god kebabtallriken jag käkade till lunch var och hur härligt det är att kunna svulla i sig pommes och veta att man kommer träna bort det ändå. Fast okej; tvättbrädan är svår att se ibland ^^

Wow. Sen har jag ju ett nytt korridorrum på G. Borta på Vildanden. Jag måste bara masa mig bort till sparta imon och lämna in registreringsintyg och studentkort till AF-bostäder så de vet att jag verkligen studerar här. Ett extra stressmoment att störa sig på helt enkelt. Hur flytten kommer gå till när jag väl får tillträde till rummet 1a dec är ju en annan fråga, men det kan jag ju oroa mig för då.

Nej, vad som väntar just nu är bara mina perfekt nerkylda lakan och min egen mjuka kudde. Too bad att man sover ensam, vilket jag gör på tok för ofta, men det är ju självförvållat. Jag tar för mycket plats och tid i mitt liv, jag har inte tid åt någon annan även om jag vill det. Jag är ledig på torsdag kväll och onsdag nästa vecka, men min mobil är ju icke funktionsduglig så jag kan inte göra några planer ändå. Dessutom hatar jag planer, men jag hatar när saker inte är planerade heller. Ge mig tid! och ge mig något jag bara inte kan säga nej till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0