Hård Helg

Ja, det visade sig att Capoeiragruppen skulle ut till Eslöv och ha en uppvisning i fredags så man fick hänga på och flasha sina skillz lite. Sen blev det tre timmars träning i lördags också.
  Idag har jag blåsor på händer och fötter och värk i kanske varenda kroppsdel jag kan komma på men det är ju bara gött; det betyder att jag ansträngde mig lite mer än vanligt och kanske blev lite starkare. Nu är det bara att ligga i till 100 % fram till februari då vi ska ha gradering igen.

Sen är det klart, Capoeira är inte det enda jag sysslar med.
Häromdagen satte jag mig ner och fyllde i min kalender för december, men jag vill inte titta i den eftersom jag blir rädd. Jag måste lämna Dalby nästa helg och ta mitt pick o pack härifrån, närmare bestämt lördag. Min nya lägenhet får jag inte tillträde till förrän måndag eftermiddag. Jag skulle kunna dumpa mina prylar i korridoren där jag ska bo och sova hos nån kompis i två nätter, men jag hittar ju inte ens till korridoren. Sen har en vän inflyttningsfest på fredagen föjlt av en kurskamrats 20års kalas på lördagen. Yeah, det är bara att hoppas att man hinner med allt.
  Vad händer annars? Ostrochorus har massa uppträdanden i december, inte minst Lucia och Julkonserten den 8e. Det är lite tjurigt att jag måste välja mellan Capoeirauppvisningar eller kör-rep, det får jag känna efter vad som blir bäst.
 Sen är det bara Jul kvar. Jag hatar Julen. Jag vet redan innan att jag inte kommer orka stressa runt efter massa julklappar och det kommer kännas värre och värre allt eftersom tiden går. Fast sen när handlar julen om klapparna; huvudsaken är att jag kommer vara hemma i två veckor och träffa familjen. Inte minst min syster som varit i Australien och Thailand i fem månader.
  Så vad gör jag idag? Tar en kall promenad föjld av en varm kopp kaffe och ett par timmar termodynamik. Oh, glöm inte Regina Spektor heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0