Torsdag

Idag tog jag det första riktiga steget mot en lägenhet: jag ringde på en annons och talade in en intresseanmälan samt skickade mail med kompletterande uppgifter. Det är så tänkt att jag ska dela en trea tillsammans med min gamla klasskamrat från gymnasiet så att vi båda slipper den omänskliga hyra vilken avkrävs de arma studenterna som får bo i en egen etta, samt att vi inte riskerar att hamna med någon ansvarslös knarkpundare som förpestar vår värdefulla hemmiljö. Det återstår att se om vi ens får svar från lägenhetsinnehavaren och om vi lyckas bo tillsammans och tåla varandras närvaro utifall att. 
  Jag måste också säga hur mycket jag hatar halebop. De lockar kunder med Way out west-biljetter, men tar sen inte kontakt med spekulanta på operatörsbyte utan låter dem istället plågas i ovisshet och utan pengar på sina mobiler.
  Sen tvingade jag mig att inse att Nietzsche också hade skavanker i sin übermench-filosofi. Framåt de sista kapitlerna haglade judeskämten ner snabbare än hans föraktfulla kommentarer om Plato. Han ponerade också att Plato kan ha studerat med judar. Hahaha. sekelskiftestyskar. ni vet hur de var.

Kommentarer
Postat av: IB-jake

vem ska du bo med? Btw: jag måste läsa Nietzsche nån gång!

2007-08-10 @ 18:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0