Little bit of christmas

Men ni har aldrig gått på universitet, så ni vet ingenting som Hundarna inte vet!

Allt är gött! Jag har nytt visakort, nytt munspel och nya pengar.

Jag har börjat kalla Vildanden för hem, det är underligt med tanke på att jag inte ens har en säng att sova på här.
Vad har jag här? Jag har en elbas utan förstärkare; en gammal, sliten gitarr; fem par jeans; en kavaj; en kostym; en frack; lite random tröjor o t-shirts; morgonrock; två jackor och två paraplyn; en bra bok; en tjock, jävla fysikbok; miniräknare; mobiltelefon; diverse papper; tre resväskor; sex par skor; karatedräkt; två karatebälten, ett gult och ett vitt (ohyeah); sparringhandskar; två stycken trekilos hantlar; en bärbar dator; en luftmadrass; en papperskorg; en väckarklocka; godis, chips och mat, samt sist men inte minst ett foto på Jossan och Lina som jag fick i födelsedagspresent. Jag har nog glömt några småsaker som nycklar osv, men detta är allt som finns i min lägenhet på 19 mäktiga kvadratmeter.

På fredag ska jag hem och känna mig som hemma. Småland. Låter som en nöjespark.
Föjlande fredag ska det gås ut och drickas dyr wiskey i jönkan: häng på.

All the things that made you sad, and i said: all we have to do is die. Vår och sommar i den låten. Promenader mellan kålgården och Pset i fuktig marsluft. Inlines i april. It's the stuff that get us through the life.

Nu är det stress igen. Rapporter som ska skrivas och tentaplugg på julafton; det är livet; man måste pressa sig själv under knivens egg för att komma vidare. Ingen kan förtälja om tiden som kommer; eg aer evig pint.

Nej, det enda man kan hoppas på nu är att man faktiskt hinner med allt det där man vill under julveckan: måste se mina goda kamrater om jag inte ska falla i bitar. Och en fin vinterdag ska jag och mina systrar ge oss ut med hästarna på skogsvägarna runt Hultarp. Då ska jag låtsas att jag har hur mycket tid som helst.
 
Försöka att inte tänka på spektroskop,
lasrar eller gitter eller en stående våg,
 kadmium, cesium, thorium, radon,
vätespektra, Heisenberg, eller min cyklotron
Lorentz och Einstein, eller Pauli's elektron
Leptoner, fermioner och minsta boson.
Och alla små kvarkar ska lämna min sinne:
Som resistans i ett supraledande datorminne.
Sivert och gray, Bequerel och ampere
Voltmeter, gammarör lämnar jag här.
Integrerade förskjutningsströmmar må vara kul,
Men jag tänker fan inte plugga när det är Jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0